Tegenwoordig draait bijna alles op het gebied van marketing om de online variant. Van online content creation tot social media. Overal vind je online marketing. Dit is heel goed te begrijpen, online bereik je in één klap ontzettend veel mensen en dat zonder openingstijden. Internet is er natuurlijk altijd, 24/7. De vacatures voor online marketing specialisten zijn dan ook volop te vinden evenals de opleidingen tot specialisatie hierin. Toch zijn er ook nog oude en vertrouwde offline marketing opties die zeer goed werken. Welke dat zijn? Wij lichten de drie toppers eruit.
Natuurlijk appen en Facetimen we de hele dag, maar uiteindelijk gaat er niks boven het vertrouwde pen en papier. Deze hebben we dan ook nog steeds nodig en zullen we altijd nodig blijven hebben. Pennen bedrukken is als marketingtool dan ook nog altijd een aanrader. Hiermee geef je namelijk klanten en relaties een gebruiksvoorwerp wat ze meerdere malen kunnen gebruiken. Daarmee komt jouw bedrijf bewust en onbewust regelmatig weer in beeld. Super handig!
Sleutels, wie is ze niet regelmatig kwijt? Om die reden is een sleutelhanger ook nog altijd een goede tool om jouw bedrijf in beeld te brengen én te houden. Net als de pen is het een item wat vaak lange tijd gebruikt wordt. Zorg er wel voor dat je een leuke sleutelhanger laat ontwerpen, de ontvanger moet natuurlijk wel besluiten hem daadwerkelijk te gebruiken. Anders belandt het ergens in een la en is het effect nog niet bereikt.
Een leuke opties die wij steeds vaker terug zien komen is een duurzame drinkfles. De plastic varianten komen natuurlijk steeds meer onder druk te staan, en investeren in een herbruikbare fles is daarom een goed en duurzaam idee. Het is wel een iets duurder geschenk dan bovenstaande, maar wanneer het goede klanten of relaties zijn is dit een cadeau wat zeer passend is. Daarnaast zetten zij de flessen overal neer én wordt het een lange tijd gebruikt, dit maakt de investering dus alweer interessanter voor de lange termijn.
Kortom, investeren in online marketing lijkt soms de heilige graal maar dat is zeker niet waar. Wanneer je de juiste tools kiest en een beetje creativiteit gebruikt kun je tot zeer leuke ideeën komen die ervoor zorgen dat jouw onderneming bewust én onbewust in het geheugen van je klanten komen. En het effect? Dat duurt soms even en is indirect, maar dat moet nooit een reden zijn om het niet te doen.
Dit bericht is gepost op 1 september 2022 om 12:42 uur en is geplaatst in Zonder rubriek.